کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی والدین هلی کوپتری و  فرزندان گلخانه‌ای چه ویژگی‌های دارند؟ یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست؛ معوقات پرداخت می‌شود (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای پیک‌موتوری که گرفتار سارق موتورسیکلت در مشهد شد افزایش جمعیت، نیازمند کاهشی شدن طلاق است کشف مزرعه ارز دیجیتال در مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) «معلم بلاگری» از تهدید تا فرصت اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی روز زیارتی امام‌رضا(ع) در مشهد(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) وجود ۱۲۳ ساختمان ناایمن در مشهد
سرخط خبرها
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان رضوی:

راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم

  • کد خبر: ۲۵۳۳۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
راه‌اندازی طرح دستیاران تدریس ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی گفت: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داریم که در این میان، دانش‌آموزان اوتیستیک از وضعیت بسیار سخت‌تری رنج می‌برند.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی قاسمی‌پور افزود: طراحی سامانه آموزشی شاد به‌گونه‌ای نیست که دانش‌آموزان استثنائی بتوانند در سطح گسترده از آن بهره‌مند شوند. این سامانه آمادگی لازم برای بارگذاری فایل‌های تصویری برای دانش‌آموز ناشنوا یا فایل‌های پرحجم صوتی برای دانش‌آموز نابینا را ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴۵۹ کانال ارتباطی در فضای مجازی با بیش از ۵۳۳۱ ساعت آموزشی برای تمام ۷ گروه دانش‌آموزان استثنائی و دانش‌آموزان تلفیقی در سراسر استان فراهم شده است. حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان توانسته‌اند از سیستم آموزش مجازی استفاده کنند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها و نبود زیرساخت‌های فناوری، عامل استفاده نکردن کامل دانش‌آموزان ما از فضا‌های نوین آموزشی بوده است که این مشکل را به‌صورت تهیه کتبی موارد آموزشی و فرستادن آن از طریق رانندگان سرویس‌های مدارس پوشش داده‌ایم.

نیاز‌های آموزشی طیف اوتیسم سخت فراهم می‌شود

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی به گروه‌های ویژه معلولیت اشاره کرد و گفت: درس‌پذیری دانش‌آموزان طیف اوتیسم، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و سندرم داون از راه دور بسیار مشکل است و برپایی کلاس‌های درس به آنان و فهم بهتر مطالب کمک زیادی می‌کرد که با وضعیت کنونی امکان آن نیست.

قاسمی‌پور ادامه داد: برای جبران این کمبود، طرح دستیاران تدریس، ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک راه‌اندازی شده است که فرایند آن به این صورت است که یک نفر از اعضای خانواده به‌عنوان دستیار معلم در پایگاه آموزش مجازی تعریف می‌شود و آموزش‌هایی به او ارائه می‌شود تا به دانش‌آموز منتقل کند و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

گفتنی است، ۸۳۶۲ دانش‌آموز در مدارس استثنائی و ۹۵۸۴ دانش‌آموز در طرح تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی خراسان‌رضوی مشغول تحصیل هستند که از این حیث، خراسان‌رضوی استانی پرجمعیت در زمینه آموزش دانش‌آموزان دارای معلولیت به حساب می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->